TV till frukost

Lördag morgon med sen frukost i soffan. På TV:n rullar Gilmore girls och Cheers och fler program som jag inte kan namnet på. Visserligen mysigt men det kommer ett stort MEN.
TV hela tiden! Till frukost, till middagen, när man sitter med datorn, när man betalar räkningarna, nyheterna, Idol eller en bra film, till fredagskvällen eller lördagskvällen eller söndagskvällen.
Jag kanske överdriver lite, men TV:n står på alldeles för mycket och pockar på uppmärksamheten. Jag har varit utan TV i peioder tidigare och det fungerar alldeles utmärkt.
Så i slutet av sommaren bestämde jag mig för att göra mig av med TV:n. Härligt! I en hel månad var jag utan TV. Sedan flyttade jag in i en andrahandslägenhet med en fantastisk stor plasma-TV uppsatt på väggen framför vardagsrumssoffan med schäslong. Det går visst inte att komma undan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0