Vänner på avstånd

Idag fick jag veta att en gammal vän har dött. Ofattbart. Jag tänker att det är svårt att förstå eftersom jag inte hade träffat honom på ett år. Vi har bara pratat i telefon. Men jag vet inte. Kanske döden alltid är ofattbar. Eftersom jag ska tillbringa några veckor i Stockholm skickade jag ett mejl till honom igår för att föreslå en träff. Jag antar att han aldrig hann läsa mejlet.
Det får mig att tänka att jag borde ha närmare kontakt med mina vänner. Att vårda de relationer jag har. Men då suckar jag och tänker att det aldrig kommer att hända. Jag är ganska dålig på att höra av mig och vännerna genom åren är ganska många. Jag har bott på för många ställen, studerat i för många klasser och haft för många jobb för att jag ska kunna vårda alla relationer.
Ändå har varje relation sitt värde och ofta skickar jag varma tankar till mina vänner. Precis som jag ofta tänkte på min vän, som inte längre finns. Hoppas att han kände min vänskap. Och jag hoppas att alla mina vänner förstår hur mycket de betyder för mig.

Kommentarer
Postat av: Pontus

Hej Karin, din vän Pontus här! Tråkigt, jag är ledsen för din skull. Min bästa vän körde ihjäl sig i lördags natt, så jag känner mig också ledsen. Ta hand om dig, kram.

2009-10-23 @ 18:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0